Hogyan kerüljük el a tavaszi fáradtságot?

Flórián Laura Hagyj egy üzenetet

Évekig mindig kimerülten éltem meg a tavasz kezdetét…

DE, amióta a Funkcionális Táplálkozással és Egészségfejlesztéssel komolyabban foglalkozom és e szerint élek, már más a helyzet.

Azt szeretem, hogy szorosan összekapcsolódik a Hagyományos Kínai Orvoslás (HKO) elveivel, ami az 5 elem szerint létezik és gyógyít.

Télen, vagyis a VÍZ elem idején a sötét, hideg és visszahúzódós időszak van, ha ilyenkor mi is követjük a természet ritmusát, jobb esetben többet pihenünk, szezonális meleg ételeket eszünk és nem visszük túlzásba az aktivitást és az eljárkálást, akkor tudunk regenerálódni igazán.
A Tavasz, a FA elem elérkezésekor, pedig nem leszünk kimerültek.

Három hasznos TIPP tél végére:

1. Ginszeng, gyömbér, fahéj és kurkuma rendszeres fogyasztása- ezek mind melegítő fűszerek, segítenek megőrizni a megfelelő testhőmérsékletet és egy kicsit fel is élénkítik a szervezetet, (nyáron nem ajánlatos a fogyasztásuk)

2. Érdemes több gyökérzöldséget enni: répa, cékla, burgonya/ édesburgonya

3. A méhészeti termékek fogyasztása is elengedhetetlenek, nem is feltétlenül a méz, hanem a méhpempő vagy a nyers virágpor, tele vannak esszenciális aminosavakkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal is

Ha a fentieket követjük és persze TÉL végén egy kímélőbb méregtelenítést is beiktatunk (cukor, feldolgozott hús és tejtermék + koffein) időszakos kerülése jótékony gyógyteák 4-6 hetes fogyasztása, akkor már nagyon sokat teszünk magunkért!

https://hu-hu.facebook.com/pages/category/Food-Consultant/Nutriglutenfree-1561265484160552

#nutriglutenfree

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük